ny år!

Så nu när ni har fått höra om min jul så tänkte jag berätta om ytligare en grej som hände under jullovet.
Kl var 3 på nyårs afton och jag satt i mitt rum och kollade på Lucifer 276 som stod stilla i sin glasbur. Ända sedan Lars (faster Ingbritts tre bente bulldogg) började bo hos os har de börjat försvinna oftare, undrar om det finns något samband? Aja far och mor var på förfest med granarna Runne och Astrid på Sture P och jag hade inga planer för hur jag skulle fira nyår. Jag funderade på att följa efter (inte stalka) Jasmin men jag visste inte vart hon var. Plötsligt så ringde min 5 åriga Nokia mobil. Jag hade en känsla att jag sätt numret förrut men visste inte vart så jag svarade.
- Lars Polarn! häng med mig ut och festa ikväll.
Jag kände omedelbart igen rösten och ångrade att jag svarat.
Lars: Jasmino, Ehh hej, alltså jag tror inte jag kan jag har plan…
Jasmino: Du har inga planer.
Lars: Hur vet du det?
Jasmino: Din Facebook profil har inga vänner.
Så sant som det var så sårade det mig fortfarande att höra de orden. Inte ens mina föräldrar har accepterat mina vän förfrågningar.
Lars: okej då
Jasmino: Bra, jag hämtar dig vid 10 tiden.
Så efter att ha suttit på mitt rum i 6 timmar gjorde jag mig i ordning för en natt av festande. Jasmino ringde på dörren för att hämta mig och jag hängde med honom ut där en annan person stod.
Jasmino: Lars det här är Nils min kompis. Han ska hänga med oss ut.
Så efter att ha skakat hand med Nils och pratat lite granna. Det visade sig att Nils var 23år arbetslös och bodde med sina föräldrar. Hans föräldrar var rika och han tog alltid pengar från de för att fästa. vi gick vi till närmsta tunnelbana och åkte till Fridhemsplan och gick till boule bar där vi satt spelade boule drack och väntade på fyrverkerierna när plötsligt en man med Spiderman mask dök upp och stötte till mig han sprang sedan ut på grusplanen tog två järnkulor och sprang skrikande därifrån. Vi kollade efter honom när han sprang tills en raket som inte hade åkt upp smällde bredvid honom det fick honom att backa undan så mycket att han trillade ner i vattnet. Efter det slog kl 12 och vi stannade ett tag för att se på fyrverkerierna. Efter det gick vi tillbaka till tunnelbanan för att dra till något random ställe. jag gick sist av oss och insåg att jag inte hade min plånbok längre de andra var en bit före mig och hade redan gått igenom den där läskiga porten som alltid stänger sig på en (jag kommer inte ihåg vad det heter) så jag bestämde mig för att ringa Jasmino men min mobil var också borta. Så jag gick ut från tunnelbanan och eftersom jag nästan aldrig åker någonstans i Stockholm så visste jag inte vart jag skulle gå. Så jag började gå åt ett random hål för att se vart det tog mig. 
Så efter att ha gått så där i en timme var jag plötsligt i ett område överfullt av folk. Sen så såg jag honom! Spindelmanen och jag insåg att han måste ha tagit min mobil och plånbok. Jag började springa mot honom men plötsligt såg jag någonting underbart. Det var Jasmin! jag såg hennes ansikte och hon gick med Jonita och Cristian så det var värkligen inte Jasmino. Jag gav omedelbart upp på spindelmanen och började istället springa mot henne men hon försvann runt ett hörn så jag sprang ditt och såg henne gå en bit bort jag sprang och ropade Jasmin men när hon vände sig om så var det inte jasmin som kollade på mig, Nej det var Jasmino! Han kramade om mig och sa att han undrade vad som hade hänt med mig. Jag lyssnade inte utan kollade runt efter den riktiga jasmin men jag kunde inte se henne jag valde då att följa efter jasmino och Nils istället men det varade inte länge för plötsligt dök spindelmanen upp igen och jag började jaga efter honom efter några minuter försvann han och jag hade ingen aning om vart jag var så jag valde att gå hem men jag visste inte vilket håll det var häller så jag gick ditt jag kände för och lustigt nog efter 3 timmar så stod jag utanför mitt hus. Jag gick fram till dörren och kollade om den var öppen, som den var men på golvet framför mig låg fardepp med min plånbok i ena handen och en spiderman mask i andra. Jag orkade inte bry mig så jag gick bara och la mig. Dagen efter kom mor hem det visade sig att hon hade blivit tagen av polisen och suttit i en fyllo cell hela natten. Det enda bra som kom från denna natt var att jag nu hade en ursäkt att köpa en ny mobil eftersom fardep trillade i vattnet med den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0