Ingen Vit Jul!!!

Äntligen! Ingen snö i år. Fy fan va bra. Åt helvätte med de där vita små kristallerna eller vad fan det nu är. Ja julen var ju inte vit men det önskar jag att mina föräldrar hade varit för som varje år så super de alldeles förmycket. Fast i år var det ännu värre än vanligt för efter en kväll med jävligt mycket sprit så insåg jag att varken far eller mor kunde köra bil i det här tillståndet och jag har inget körkort eftersom de ändå aldrig är nyktra nog att övningsköra med mig. Så efter att ha ringt Jonita (min syster) och bet henne att ge oss stjus eftersom hon har körkort tack vare sin pojkvän (Cristian svensson)’s föräldrar var snälla nog att lära henne. Men nej det kunde hon fan inte för hon hade druckit 1 jävla gnutta lätt glögg. Hon dricker i stort sätt aldrig och följer alltid lagen det är en lång historia men jag kan säga att det var tack vare en fäst som gick lite snett. Hur som helst så kunde ju inte den där jävla (alltid nykter kommer inte på ordet) inte köra så jag var tvungen och ringa en taxi. Efter att ha burit mina däckade föräldrar in i taxin och haft en lång och obekväm åktur intryckt mellan de. När vi väll var framme och skulle betala insåg jag att jag hade glömt plånboken i morsans syrras hus (där vi firade jul) jag viste också att varken mor eller far hade deras eftersom Fardepp hade spelat bort sin på klädpoker och mor valde att bränna upp sin för att demonstrera mot Sveriges ekonomi.
- Ursäkta vi har inga pengar med oss just nu. Skulle du kunna ge oss en räkning eller något
- Ledsen men vi gör inte sånt.
Chauffören vänder sig om för att se på mig.
- Lars?
- Jasmino är det där du?
- Ja fan. Du oroa dig inte om betalningen jag står för det. Så länge som du betalar tillbaka på ett annat sätt. När var och hur du än vill ha det. Ring mig.
Jasmino blinkade med ena ögat och gjorde en gest med handen att vi kunde gå ut. Så efter att ha släpat in mina föräldrar i huset och lämnat de på golvet i hallen så gick jag och la mig och nu är jag här en dag senare efter en väldigt god natts sömn.
Mvh /en Deppig Lars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0