BOOM BOOM KRASCH

När jag satt hemma i soffan och kollade på extreme home makeover väcktes jag ur TVns värld av ett högljutt
BOOM BOOM KRASCH inifrån köket...

jag tänkte att det kanske var extreme home makeover som kommit hit för att göra om vår lägenhet lite, men tanken slogs bort när jag hörde fars gnälliga stämma. Jag sprang in i köket för att kolla vad som stod på och såg att vårat KYLSKÅP hade vält över min pappa!!! Inte nog med det, min båt i trä som jag gjort på slöjden i trean hade trillat ner från våran hylla och brustit I TUSEN BITAR!!!!
jag kände hur en klump i halsen växte sig allt större och större och jag ansträngde mig för att hålla tillbaka tårarna. Just då ringer det på dörren... Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, jag var i chocktillstånd. Det var en fin båt, de ska ni veta! Jag stod iaf och stirrade. Den som det nu var som ringt på dörren hade visst gått in av sig själv för plötsligt hörde jag en välbekant stämma:
- Nämen Oj, hur är det med dig?

Det var Jasmin!!!!!!! ville inte att hon skulle tro att jag är mesig, så jag försökte att blinka bort tårarna och svarade med en nickning.

- Andas bara djupt, det kommer bli bra, fortsatte hon

Jag fortsatte att andas. Hur man nu skulle kunna glömma det.

Jasmin:
- Kom nu Lars och hjälp mig att få upp den

Jag:
...  (?)

Det var då det slog mig att Jasmin inte alls pratade med mig, utan hon pratade med far!!!! Jag hade visst glömt bort honom för ett tag. Så jag harklade mig och vi lyfte upp kylskåpet.

Typiskt far, han ska alltid förstöra allting för mig!!!!!!!! Både min båt och så gör han bort mig inför Jasmin. dels genom att klanta till det rejält för sig själv, men så fick han mig att tro att det var mig Jasmin pratade med!! Lägger till far på hatlistan. Fast han var visst redan där, för han är ett fetto. Nu är hela min dag förstörd.





far förstörde min båt...


... och min dag!!!!!!!!





/Lars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0