Ånej - Franz har kommit!!!!!!!!!

Japp ni hörde rätt, min pissjobbiga kusin har kommit till stan!! Han har redan ockuperat TVn. Så här var det:
Jag satt och kollade på one tree hill efter en jobbig dag i skolan och smuttade på en kopp te. Plötsligt ringer det på dörren och vem kan det vara? Jo - kan ni tänka er, det var Franz och hans morsa, alltså min moster!!!!!! De ska tydligen stanna hela helgen, vilket jag inte förstår efter som alla i min famlij hatar Franz och Mia (Mia = mammas syster). Eller jag gör i alla fall det, och jag är ganska säker på att Jonita gör det med, för hon ska sova över hos JASMIN både fredag och lördag. Detta är ödets ironi. Min syster får tillbringa helgen tillsammans med den unga kvinnan jag älskar, medan jag är fast här hemma med en liten snorunge som retas med mig för att jag läser Kalle Anka. Jag ska hämnas gud när jag kommer till helvetet. Hur som helst, nu sitter alltså Franz i familjens soffa och smaskar på mammas kolakakor hon bakade.
Franz är väldigt överviktig. Ingen annan får ens plats i soffan. Han är tio år och väger ungefär 70 kilo!!!! Den lilla skitungen. Han sa också till mig att one tree hill är ett TV program för fjolliga tjejer och bögar. Jag tänker rymma hemifrån. Men vart ska jag??       jag vet, till JASMIN!!!!!! Ja, jag rymmer till Jasmin!! Ikväll när ingen märker packar jag en ryggsäck med mina käraste ägodelar (laptopen, min pyjamas och ett par KA-tidningar) och sen smyger jag ut i natten. Gud vad jag LÄNGTAR!! Tillbringa natten med Jasmin... och min syrra och Ruth... (oj menade inte så)

jaja här en liten dikt:

Vi kan sitta uppe och mysa hela natten och prata om våra liv
och sen i gryningen går vi upp på kungsberget, endast iförda pyjamas, och ser på soluppgången tillsammans
sedan lägger vi oss på en filt och har ÖGONKONTAKT
sedan somnar vi tätt intill varandra och drömmer om varandra...

mini poesi by Lars Depp (ab)


 här är utsikten från kungsberget (en lyftkran + delar av Vänern). Någonstans där på gräset kommer jag och Jasmin antagligen ligga och sova klockan 08:00 - 12:30 imorgon. För de som vill komma och kolla alltså



Detta ska bli en bra helg. Bara jag får tillbringa den tillsammans med Jasmin... och utan Franz...



/lars



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0