Spilld potatissallad och så...min mosters 40års fest

Ja, festen började klockan sex. Då höll en massa personer som jag inte visste jag var släkt med tal. Min mor höll ett som var fruktansvärt pinsamt! Tio anledningar till att jag hatar min morsas tal:
10. Det var det längsta av alla tal
9. Min morsa höll det
8. Jag nämdes i talet....
7. .....flera gånger
6. Hon pratade om pinsamma situationer
5. Hon stod innför hela släkten med en klänning som inte visar hennes bästa sidor!
4. Hon pratade för högt
3. Hon tog en paus varje minut för att snutta på ett glas bål..med sprit i!
2. När hon hållit halva talet höll de flesta på att somna..zzzzzz
 
Och nu den främsta anledningen till att jag hatade min morsas tal:

1. Talet var skrivet på ett vitt papper!!Vitt!! vet inte vad hon tänkte):

Ja efter alla dessa hemskheter var det dags för krubb!Det var ett helt bord uppdukat med mat. Jag siktade in mig på rostbiffen med brunsås,,,,,dessvärre var det ganska trångt vid långbordet där man tog mat så när jag skulle ta rostbiff blev jag knuffad så att jag och skålen med potatissallad (vit!usch!) föll ner på marken. Som ni nog förstår blev jag tvungen att byta ut min fina skjorta( den me grodor på) till en som var kritstrecksrandig & svart! det här var ingen colorkids regnbågsfärgade streck utan vita!!! asså det var så äckligt att ha på sig.....
äcklig vit potatissallad!ahh med vita 
                                                                                                                                                                                      streck på!!!!!!!!!!!

Festen forsatte till de sena timmarna.....jag blev tvungen att dansa med en massa fulla kusiner och mostrar en upplevelse jag inte vill uppleva igen***!!"!"!#!¤%!%

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0