Sill å dill....

Tja..
det har varit midsommar igen..Det käkas en massa sill å dill..som jag hatar(lägger till på hatlistan)
   Jag sitter vid lunchen och segar i mig sill och annat strunt och dricker läsk som jag faktiskt gillar,, till middag blire inte bättre då äter vi sillen som blev kvar plus kött på pinne(kallas grillspett)
 Jag längtar å längtar efter efterätten som alltid brukar vara kladdchokladtårta!! men i år har min morsa fått nåt bäng i huvet så hon serverar glass--som är vit jag hatar ju vitt och inte nog med det hon serverar jordgubbar till!!!!!!
det är så sliskiga...
  tio anledningar till att jag inte gillar jordgubbar:
10. de är sliskiga
9. det är för färdglada
8. Alla andra gillar dem
7. slöseri med pengar man till empel kan köpa papperskorgar till
6. Vadå tillhör sommaren? är det en lag eller?
5. de är faktiskt gröna från början,, hur gillar ni dem nu då?
4. De har jobbiga blad på sig som man visst inte ska käka, om man nu käkar jordgubbar...eller blir tvingad
3. det är ett långt fult namn som är jobbigt att skriva j o r d g u b b a r (pust, flämt)
2. alla sätter dem på tårtor så att tårtorna förstörs!!!!

Och nu största anledningen till att jag inte gillar jordgubbar:

1. Vadå jord--gubbe är det egentligen en gubbe  täckt av jord som är så rädd att han blir röd?  i sådana fall är alla som äter jord  gubbar kannibaler.....,,,,, fy skäms!


Så om kvällen igår sög kommer den ikväll göra det ännu mer jag ska ju på min typ mosters fest hon fyller 40år och det ska man visst fira det är ju dags för graven snart jaja får se hur det går bara de inte serverar kyckling,, för köttet är ju vitt!!!!

det var det Lars depp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0