Hatlista 02

Tja alla. Det är Lars, som ni kanske vet.
Här i fasters lägenhet är ju allt så otroligt tråkigt, så därför tänker jag ta och skriva en ny hatlista!!

Hatar:

10. NÄR TOAPAPPRET ÄR SLUT. Här hos Ingbritt tar det alltid det (slut, alltså), och då får man ropa på hjälp.

9. TOAPAPPER, för att det är vitt. I alla fall såna där som faster Ingbritt använder från Lambi. Hemma har vi alltid rosa, som doftar så gott. De från Lambi doftar bara av mänskligt avfall.

8. TVAPPARATER. De frambringar bara olycka och är beroendeframkallande, till skillnad från min laptop, som är min bästa vän. Visserligen är den också beroendeframkallande, men jag älskar den av hela mitt hjärta (lägger till på BRA-listan)

7. VARM CHOKLAD. För de dumhuvuden som inte fattar varför jag hatar varm choklad informerar jag att det är:

 a) för att jag hatar mjölk
 b) för att mjölken hatar mig
 c) för att chokladen är varm och jag bränner mig på tungan och i halsen
 d) för det äckliga joxet som blir kvar i botten
 e) för att muggarna man dricker chokladen ur oftast är vita
 f) för att jag spillde en kopp varm choklad imorse på min finaste skjorta (den med grodorna på)

6. FASTER INGBRITTS LÄGENHET för att den är så otroligt liten och målad i ont-i-huvudet-färger och mönster som var moderna på typ 1700-talet då hon växte upp. Dessutom luktar hela lägenheten av hennes äckliga bulldog Lars.

5. BULLDOGEN LARS. Han biter mig alltid så långt upp han når. Jag har fått lite köttsår här och var som jag en gång fick åka bort till Katrineholm för att kolla. Igår var det. Fast nu mår jag ganska bra, men det gör nog inte Lars, eftersom jag sparkade honom på huvudet fyra gånger efter den händelsen. Han går omkring med en vit tratt nu (vit-usch!!). Det är rätt åt honom.

4. MINA KUSINER PER OCH KALLE för att de har allt jag vill ha. Ett manligt syskon (jag har bara Jonita), rika föräldrar, brunt hår, få sova i hallen ( själv har Ingbritt tilldelat mig tvättstugan att sova i)... Ja, ni fattar.

3. HÄNGMATTOR Läs min första lista för att få reda på varför. Fast jag tycker inte lika illa om dem nu som då.

2. ALLT SOM ÄR VITT, för att jag avskyr den färgen.

Och det som jag avskyr mest i denna hatfyllda värld:::::

1. FASTER INGBRITT. Om du undrar varför hon kniper förstaplatsen denna gång (vilket jag starkt tvivlar på att man behöver fundera över) kan du antingen kolla på mitt inlägg "Ånej-släktträff!!" eller så kan du läsa vidare:
Jag hatar faster Ingbritt för att:

a) hon är gammal
b) hon är min faster
c) hon har en vit, trebent bulldog
d) som hon har döpt efter mig
e) och som avskyr mig
f) hon har inget godis hos sig eftersom hon då får hål i sina äckliga guldtänder
g) hon tror fortfarande att det är okej att dra mig i kinden även fast jag är 21 år.
h) hon heter Ingbritt
i) hon tvingar mig att läsa hennes Kitty böcker...
j) ...även fast hon vet att jag bara läser serietidningar.
k) hon brukar beställa saker från TVshop

och den främsta anledningen...

l) hon har vitt hår!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0