Pinsamt...!! (del 2)

Okej - Nu är jag redo. Redo att berätta en ganska pinsam grej...
... En VÄLDIGT pinsam grej...
... som hände i förr -förrgår...
.. som jag fortfarande inte kan smälta...
... Jag börjar berätta NU...

Vi hade haft en jättemysig kväll, kvällen innan. Vi hade suttit och spelat sällskapsspel som alfapet, löjliga familjen och rappakalja. Sen hade vi bäddat i TV rummet  åt Jonita och Jasmin så jag hade hela övervåningen för mig själv, nästan, men jag var ändå nere med dem en stund och snackade, tills typ halv två då jag var så trött att jag somnade i soffan (miss 9).

Nästa morgon --> Jag vaknar sent , typ halv elva, och upptäcker att både Jasmin och Jonita har vaknat innan mig. Nu sitter de i köket och pratar. Jag går in till köket och slår mig ner hos dem.

Jasmin:
Gomorron, Lars! Sovit gott?

Åh vad jag älskar henne när hon säger mitt namn!!!!! <3

Jag:
Ehh, ja, asså... hm, öhh.. Det. Har. Jag...   ...Väl (miss 10) . ÖÖÖööööhh...    ...      ...Du då?

Jasmin:
Jadå, jag hade en jätterolig dröm om dig!!!

Haaaah, hon drömde om mig!!! OM MIG!! Är det ett gott tecken?

Jasmin:
Det handlade om idag. Du var typ ute och tränade, som du sa igår, men när du kom tillbaka så hade du köpt tårta åt mig!!! Den var jättegod!!

Hm. Jaha, det var väl en kul dröm. Tårta är ju alltid gott. Men, Ånej, jag ska ju vara ute och träna nu!! Shit, hade för ett tag glömt att jag sa det igår, men nu måste jag göra nåt!! Hon kan ju inte ta mig för en soffpotatis, För jag är ju värsta atleten, typ Herkules. Måste ut och träna. NU.

Jag:
Ja, heh, det var väl... En... eh.. en ROLIG dröm. Men nu måste jag ut och TRÄNA. hah.

Jasmin:
Juste, det skulle ju du, hah hade nästan glömt det.

Vadå GLÖMT de? Det kan hon väl inte ha gjort, de har typ gått 2 sekunder sen hon sa det, jag menar hur GLÖMSK får man bli??

Jag:
Jaaa,.. då går väl jag upp och byter om då. HAH!

Jonita:
Men ska du inte äta först?

Jag:
ÖÖöööhh,.....JA! Juste så var det, ....Frukost! (miss 11)


Så jag tog lite Frosties med mjölk, men jag upptäckte att det nya paketet som min mamma och pappa hade köpt innehöll EN TREDJE DEL MINDRE SOCKER!!! Vem gillar Frosties som har EN TREDJE DEL MINDRE SOCKER!!!! Jag muttrade lite surt för mig själv och hällde i några sockerbitar som var framme till morgon-kaffet.

Jag: (muttrar)
Häum,...mlm.. miff...en tredje del mindre socker. HAH!! Vem gillar det! Skit sak...

Jag upptäckte till min föfäran att Jonita och Jasmin tittade lite konstigt på mig (miss 12) så jag skyndade att äta upp mina så kallade Frosties och sprang sedan upp och bytte om till pappas träningskläder (miss 13) (för jag har ju inga egna, för jag tränar ju aldrig) . jag skyndade mig ner för trappan.

Jag:
Aaa, men... eeeh.. Hej då då. Jag sticker väl ut och springer ett par mil så ses vi snart igen.

Jag tänkte, varför ska man ut och springa när man nästan bor granne med en tobaksaffär? Dessutom hade Farsan glömt några hundralappar i fickan på träningsbyxorna, så jag gjorde det vilken vettig människa som helst skulle ha gjort...Jag gick in i affären. Där inne valde jag ut en smaskig godispåse och betalade den. Den kostade 156 kr. När jag kom ut ur butiken så slängde jag genast ifrån mig kvittot, eftersom det var VITT (miss 13), sen såg jag Jonita och Jasmin gå i armkrok några hundra meter bort, så jag stack in i butiken igen. Jasmin kan ju inte få se att jag hällre köper godis än springer några mil, tänkte jag. Jag spionerade på dom ett tag i väntan på att dom skulle försvinna, och efter 10 min så gjorde dom det också.
  Så jag tog tillfället i akt och gick ut, trodde jag i alla fall...

Till min förvåning så grep någon tag i min axel och drog mig tillbaka in i butiken.

Främling:
Har du betalat för den där?

Jag:
Ööööhh,...Ja det har jag.

Främling.
Har du kvitto?

Jag:
Ööööhh,...njaaaa....det har jag väl inte....Tror jag... (miss 14)

För att vinna tid till en plan så började jag att gräva i mina byxor efter kvittot. Efter ungefär tre minuter kunde jag inte fortsätta gräva i mina fickor. Jag skulle precis säga nånting till främlingen, som råkade äga butiken, såg jag på en namnskylt (som till min förargelse var vit), när två nya gestalter kommer in i butiken. Dessa två gestalter råkade inte vara några mindre än Jonita och...JASMIN! OOooh Myyyy Gooooooood!!!! (miss 15)

Jasmin:
Nämen Lars, är du här, vilken trevlig överaskning!!

Jonita:
Men skulle inte du träna?

Jag var i två stora knipor samtidigt, och visste inte hur jag skulle ta mig ur dem. Jag kände en klump i halsen som växte sig allt större och större...

Jag:
Eeehh, ehh, ... jag vet inte,, ehh.. hmm. Men eh, jag tog inte den här ju!!!!

Butiksägaren:
Har du pengar på dig?

Jag:
Äääh,,....Jaaa, det har jag....

Jag tänkte att det var lika bra att betala igen, för att slippa bråk så jag sa:

Oj, jag glömde visst betala, hehehehh...

Så då var det bara att betala 156 kr igen (miss 16), alltså hade jag gjort av med 312 kr som dessutom inte var mina egna!! (miss 17) När jag betalat sprang jag ut från butiken och hem, medan tårarna rann ner från mitt ansikte (miss 18). När jag kom hem så slängde jag av mig kläderna och gick in i badrummet och fyllde badkaret med varmt vatten och piratskum (köpte det på Åhlens för 20 spänn). Sen låg jag där och stirrade upp i taket.

                         

 Plötsligt hör jag hur nån klampar in i badrummet och låser dörren (miss 19) and then..... hör jag hur någon....

Jag vet inte om jag vågar berätta mera.....Det är såååååå PINSAMT!!

Okej, jag lovade, nu kommer det...

Jag hör hur någon tar av sig..... byxorna och går på toa (miss 20)... Sen tvätta händerna... (jag såg gestalten genom duschdrapperiet) Jag blev nyfiken på vem det skulle kunna vara och försöker tjuvtitta lite. Jag lyckas få en skymt av gestalten, som visar sig vara JASMIN (miss 21)!!!! Jag kniper ihop käften och ligger kvar. Hur som helst så ser jag (genom drapperiet) hur Jasmin börjar TA AV SIG SINA KLÄDER (MISS 22)!!!! Ett efter ett av plaggen faller av och snart står hon på andra sidan drapperiet spritt, språngande NAKEN (miss 23)!!! Jag hör sakta hur steg kommer närmare och närmare badkaret...
   Plötsligt drar Jasmin bort drapperiet (miss 24) . JAG ÄR NAKEN, HON ÄR NAKEN, ALLA ÄR NAKNA!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Efter det hände allt på en gång. Hon skrek, jag skrek, alla skrek!! Jasmin tog närmaste handduk och virade om sig. Jag drog för drapperiet.

Jasmin:
Lars?! Jag hade ingen aning om att du var här!!!

Jag tänkte svara "Inte jag heller" men ändrade mig i sista sekund, för det skulle låtit dumt.

Jag:
Eeeeeehh...

Jasmin:
Det här stannar bara mellan oss, okej??

Jag hörde hur hon drog på sig kläderna.

Jasmin:
Lars, eh, jag går ut nu. Vänta, var är dina kläder?

Ånej, mina kläder!! juste dem har jag ju lämnat där ute i trappan (miss 25)!!

Jag:
Ånej... De är där ute...

Jasmin:
Hm, vänta, jag hämtar dem...

...

Jasmin:
Okej, här är dina kläder, men kom ihåg, detta stannar mellan oss!!

Sen gick hon ut och stängde dörren efter sig.

Jag har gjort bort mig.
Jag kommer aldrig mer våga visa mig igen.
Särskilt inte för Jasmin.
Och Jasmin kommer hata mig för all framtid.
Jag är såå döööööööd...

                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0