Lunch idag med fam. Ruth

Jaha. Nu var det dags igen. Morsan insisterar på att jag ska följa med henne, farsan och Jonita hem till Ruth för att äta lunch med henne och Jasmin.
Min morsa tycker att det är så trevligt att Jonita och Jasmin blivit så goda vänner, när hon och Ruth känner varandra så väl. Och nu vill hon blanda in mig i alltihoopa. Det är min vanliga otur. Säkert kommer den där Jasmin att skratta mig rakt upp i ansiktet för att jag spiller potatis eller nåt. Gud vad jag hatar den där tjejen alltså. (inte för att jag träffat henne än).
Hursomhelst skall jag befinna mig i deras lägenhet 13:00. Det är ganska snart... Förresten förbjuder morsan mig att ha på mig min finaste skjorta (ni vet vilken jag talar om, om inte - den med grodorna på). Hon säger att jag för en gångs skull skall se ut som en normal pojke. Sen tog hon fram farsans gamla kostym ur garderoben. Den är vit. Då började jag gråta, och skrek att jag hällre går näck än tar något vitt på mig. Men då tog hon bara fram en rosa slips till kostymen och sa att jag gärna får gå näck dit om jag så gärna vill, och sen gick hon sin väg.
Jag lägger till morsan på hatlistan.
och den där hemska kostymen.


Hoppas att de inte serverar fiskbullar, för jag avskyr den maten. Och all annan fisk också för den delen.
Det var allt för denna gång.        

////larsdepp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0