Hahaha äntligen helg

Jaa,  härligt me helg, känns som man har gått i skolan flera månader, ni vet, allt flyter liksom på som det alltid brukade. Så vad har hänt? Jo, jag kan väl göra en redodörelse!!

Okej...

Måndag: skoldagen började med att jag kom en kvart försent till klassrummet. Alla tittade lite underligt på mig o jag glodde lite surt tillbaka på mina gamla klasskompisar. Läraren frågade varför jag kom försent och jag berättade att jag råkade försova mig lite (vilket är sant) ...
På lunchen såg jag Jasmin stå i matkön och jag tänkte att jag skulle gå fram och säga hej, och ni vet...  ha lite ögonkontakt... Ungefär en meter ifrån kom tyvärr en stor fet snubbe med mustasch från hennes klass och puttade med sin stora mage på mig så att min lunch flög överallt!!!  ,, speciellt på min finaste skjorta (den me grodorna på) !!!!! Ögonblicket till ära vände sig också Jasmin och utbrister det vanliga:

- Nämen HEEEJ Lars!!!!

och sen

- Oj, vad har hänt? behöver du en servet??

Jag var ganska generad, men lyckades mummla ett fåtal ord till svar.

- mmhrrm, hrm jaa.. hmmrrm...


Sen blev det lite pinsamt... vill inte berätta, vi hoppar till tisdag!!!

Tisdag: Stannar hemma från skolan, vill inte träffa Jasmin sen accidenten med min skjorta. Jag blev lite uttråkad efter ett tag där hemma så jag gick ut och köpte godis,, Allt var frid och fröjd tills en av mina lärare kom in i butiken!!!! Jag försökte gömma mig bakom en tant som var asfet men det hjälpte inte, han såg mig iallafall!!!!

han
-Nämen Lars, är inte du sjuk idag??

jag

Ehhrm ,, jo.. asså, men öh, jag ska köpa lite mediciner här. (hostar lite)

han

jaså jaha...

Sen slank jag ut genom butiken och hem igen. Där hade jag riktigt tur!!! Iof kanske det var misstänkt att det var en godisbutik och inget apotek eller nåt, men min lärare är ändå så dum i huvudet.

Onsdag: Inget särskilt händer i skolan. Fast Jasmin följer med min syrra hem, de skulle göra lite läxor ihop, och så frågar de om inte jag kan förhöra dem. Det är kemi, som jag inte kan nånting om!! har fått en rad av IG genom åren. Men man vill ju inte vara en mes så jag försökte lite iaf!! Fast det gick inge bra så efter ett tag (ca två minuter) sa jag att jag behövde duscha. Fast det gjorde jag förstås inte, för jag duschar aldrig, bara om någon tvingar mig till det. Jag satte mig i soffan och spelade lite TVspel istället.

Torsdag: Tråkig dag. Dagens höjdpunkt var när vi fick pannkakor till middag.

Fredag: Idag alltså... Har inte hänt särskilt mycket, slutade nyss i skolan. Jasmin ska komma över till oss ikväll. :D Någonting annat? nehepp kom inte på nåt.


//larse deppe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0