Det är dags...

Tjao,,, so ni så sad har har märkt så har jag inte kommit nåt inlägg sedan innan kräftskivan i lördags,,men jo det är ju så att det finns en anledning....:(


Det hela startade faktiskt prick 18.00 Ingbritt är alltid i tid hennes fuling Lars också(asså hennes hund inte jag för jag e het) Min farmor och farfar kom också,,farfar å Ingbritt har aldrig kommit överens så ni kan fatta hur kul de är att höra på dem varje gång de träffas---vilket är FÖÖr ofta!:(

´..vid sisådär 18.30 hade alla festligheter ställts fram på bordet av..--eller jag vet ej av vilka, jag satt i garderoben å gömde mig!
....var var jag?..jo vi satte oss vid vårat röda festliga bord,,,Där var dem KRäftorna med deras stilla mördar blick som säger; ehj!..du Lars, ah du, du,,ska du käka mig eller?..du, du tror att jag har det bättre i din mage än i havet va?..................och så håller det på MEN jag e ej veggo!!
... Jag tar upp min hand å tallrik och för de mot Skinkpajen morsan gjort,,MEn smärtan kommer,vad e det här,tänker jag..det är Ingbritt hon har grabbat min handled å,å hon säger:ta nu lite Kräfto Larseliten(hennes namn på moi eftersom hennes hund heter Lars,ni vet) hon vräker över ca ett paket på min tallrik å häller på den mest frutansvärda såsen bestående av--ingefära,senap,vin å spad av surströmming--hennes special! det går inte ens att vräka i sig! å Ingbritt tvingar en att alltid äta upp exakt allt på tallriken,,innan man tar mer eller går från bordet för den delen.
 men jag lyckades få det att slinka ner,, ni kanske tänker nu; åh så bra för dig Lars!!!
MEN.. jag ville ha mer,,mat alltså,,så jag siktar in mig på den sista biten av min favvo Bananåoliv paj,men ack Ingbritt hinner före DEn  raggg,DEn hoo,,DEn argbigggg ,,,,,aja så det får bli den sista ostpaj biten jag tuggar å tuggar ah så härligt att få bort all annan smak å bara känna smak av smält härlig         PEPPAR! Åhnej e det ända jag tänker!,,, vi har en tradition i min släkt ,började på morsans sida, då vi lägger en pepparkula (size XXL) i en av pajerna å den som får den måste ställa sig på bordet å köra kycklingdansen!!!!det har tursamt aldrig hänt mig förut,men det måste va den första nån gång!

Jag ställer mig på bordet som knappt håller & börjar bete mig som en kyckling &--dansa som en,,, när jag twistar runt å gör en snurr ahh ser jag att Jasmin står & kollar på mig med en förundrande min på fejjan,,brevid henne står Ruth med en chokladtårta i handen..Jag dör då,,nu hjälper det inte att gå undercover ALLT är förlorat!!ahhhhhuuuuuuuu     

          men...the show(mitt liv) must go on...tyvärr snyft

förstörde allt!"                  men om jag inte ätit kräftor skulle jag inte tagit den biten
paj

denna       +               +   LARSDEPP = not good

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0