Ännu en tråkig sommardag

Livet här i min (ok - min familjs) lägenhet börjar bli lite sådär långrandigt... och nu har jag ju ingen bamse-tidning att fördriva tiden med!! GAAAH skulle aldrig slutat med den!! Så vad skall jag skriva om denna dag?? Ehhmm.. jag kan berätta om midaggen i förrgår!

Efter att vi släppt in gästerna (som var Jasmin och Ruth) hängde jag in deras jackor (visst är man väl lite gentleman) och så slog vi oss alla ner vid bordet. Mamma tog in våran köttstek och pommes:

här på köttsteken (kanske lite otilllagad)


 och bild på pommes frites. Mycket gott



Det var gott. När jag precis skulle äta min sista pommes frites slant jag med handen så den hamlade i Jasmins knä!! Jag tänkte bah shit, va ska jag göra? så jag försökte sen att ta upp den när hon kollade iväg, jag tror inte hon kände nåt, men man vet aldrig med brudar...
Sen åt vi efterätt som var kaffe åt vuxna, Jonita och Jasmin, och saft och kakor till resten (alltså mig)
Sen dukade alla undan sina tallrikar och vi unga gick in till tv rummet och satte på film. Det var Amityville horror, jag fatta inte varför de blev så rädda!!! Jag satt där liksom och typ garvade lite tyst för mig själv när han var nere i den där toryrkammaren, och dom satt där och bah typ skrek.
Fårstår mig inte på de där mesarna. Jag tänkte trösta dem lite eftersom de var så rädda så jag tog ner några gosedjur som jag visste att Jonita gillade när hon var liten. Sen vid ett tillfälle när Jonita och Jasmin var som mest rädda råkade pappa dra ur proppen, så det blev helt mörkt och tyst.
Jag insåg att ett sånt här tillfälle, när två asskrämda brudar sitter i mörker helt tysta, är ett sådant som man måste ta vara på, så jag smög mig på dem bakifrån och skrek WWHHOOOOOAAAAAAAA!!!!!! De blev förståss jätterädda, men sen hände något jag inte räknat med; Någon av Jasmin och Jonita blev lite för skraj, så skraj att hon körde upp en knytnäve rakt PÅ MIN NÄSA!!!!!! jag bah AAAAAAJJJJ!!!!!!!!
och sen hörde man Jonita som skrek:
- LAAAAAAAAARRSSSS, det där var INTE ROLIGT!!!!!!!!
och sen hörde man Jasmin i bakgrunden:
- Oj, herregud, LARS, FÖRLÅT!, jag blev så rädd!!!
någonstans där emellan hade pappa insett att han dragit ur fel propp, så lyset kom tillbaka, och då upptäckte jag att jag STORGRÄT!! jag kunde inte hjälpa det, tårarna bara rann ur mig! Jasmin måste träffat en tårkanal. Hon la märke till mina tårar och då kom det typ ännu fler ursäkter från hennes mun.
- Det var inte meningen, jag lovar!!!  sa hon
- det       är        lugbt! sa jag. Jag kunde inte uttala M eller N.
- Åh gud, du blöder ju näsblod!! snälla förlåt!!

Jaha det var ju just snyggt. Jasmin har sett mig gråta. Kan det bli bättre?
Vi såg iaf färdigt filmen under tystnad (möjligtvis med undantag av lite skrik här och var) och sedan skulle gästerna gå hem. Gud va skönt att äntligen få vara ifred. jag hatar gäster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0