Aj caramba!

Är hemma nu!

Det har varit en alldeles underbar dag i dag!!

Jag har ju varit med Jasmin hela dan och hon har lärt mig rida eller åtminstonde försökt lära mig att rida!
   Hon har en egen häst där i stallet Miqo heter den,fin precis som jasmin.. Men den är ganska stor alltså ingen häst för nybörjare,, så jag fick "låna" en annan häst Bert, som var liten VIT och fet. Jag blev arg å äcklad men det var inget jag ville visa för Jasmin so i just went whit the flo.... 

Till att börja med så gick Jasmin med hästen i ett koppel medan jag satt på den,, det gick bra,, jag ramlade av några gånger men vem gör inte det från en häst med mankhöjd på sisiådär 1.10 m!
  När jag inte hade ramlat av på typ 20min så släppte Jasmin kopplet det skulle hon inte ha gjort!!! hästen satte av i en spurt rakt mot en sten på något vis hamna jag bakochfram på hästjäkeln så jag visste inte vad som skulle hända, men däremot såg jag hur Jasmin kärleksfullt sprang efter mig på min ädla springare...

Det hela slutade med ett hel drös av blåmärken å ett nu blått arsle för mig i några dager men heey det skulle kunnat va värre ,,jag kunde ju typ ha varit vit på arslet a ni vet som man blir när man dör (likblek kallas det)

Vi åkte pendeln tillbaka hem. Jasmin satte sig brevid mig även om en actor-lool-alike kille satt mittemot! HA suck on that!!

Väl hemma som jag är nu så ehhe hade  ju jag glömt bort aftershaven jag lånade av farsan imorse,, så jag gick in med ett brett smil på läpparna å farsan börja skälla ut mig på direkten,,
TYP
- ahh det är en droppe mindre i min aftershaveflaska har du nåt med det att göra??
- eh nee det är Jonita
- hon är sjuk å tjej din dummer,,erkänn jag blir inte(in your dreams) arg!!!!
- okej det var jag, jag gjorde det! det var inte meningen det var en olycka jag skulle aldrig göra något sånt!!,,du känner mig!!!!
- Mmm,, men tydligen inte så bra som jag trodde. Jag är besviken på dig Lars,,men du går undan med en varning den här gången! Fattat låt det inte hända igen bara!!!
- En varning? det var snällt far,, det här var första och sista gången jag lovar.

Jaa det var det som hände...



duu duu lägg av
 inte jag inte kääär
 


(meg i herkules by the way)



påminner om hästen jag fick rida idag!

                                                        bara påminner mig om mig själv!

påminner mig om Jasmin!
                                                                    påminner mig om min far!

Goa g´lada hälsningar från Lars Depp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0